Voge 300 Rally válí v Enduroškole. Jaký dojmy z ní má majitel a účastníci kurzů?

„Čína? To nechci!“ Tyhle věty slýchá Milan Holý skoro pokaždý, když jezdcům ve svý Enduroškole nabídne svezení na Voge Rally 300. Stačí ale jediná projížďka a předsudky jsou v trapu. „Snad každý, kdo na tuhle motorku sedne, je mile překvapen. Čínský motorky jsou dneska už úplně jiná kvalita než před deseti nebo patnácti lety,“ uznává Milan. Proč si vybral enduro zrovna od Voge, jak ho potunil a co na něj říkají účastníci jeho kurzů?

Od předsudků k nadšení

K Voge Rally 300 se Milan dostal, když sháněl další motorku pro Enduroškolu. Zadání bylo jasný – svižný lehký enduro, který bude zvládat terén a stačí na něj papíry A2. No a než aby kupoval ojetinu, do který nevidí, vsadil radši na jistotu novýho stroje.

V hledáčku měl taky Hondu 300. Co rozhodlo ve prospěch Voginy? „Voge hrály do karet hlavně dvě věci: nižší cena a čtyřletá záruka,“ vysvětluje Milan svůj výběr.

Předsudky vůči čínskejm motorkám měl dřív taky. „Teď je to už od pohledu líbivý stroj. Fakt mě překvapilo, jakej posun fabriky v Číně udělaly. A když jsem se na rallyčku projel, chovalo se mnohem líp, než jsem očekával,“ dodává majitel Enduroškoly.

rum2-up-crop
Rallyčko Voge letí rumunským blátem.

Není to žádnej prcek

Co dalšího Milan na Voge Rally 300 oceňuje? Třeba velikost. Je to prostě velká motorka, a tak ani urostlej chlap na ní nevypadá jako vosa na bonbóně. Milan o Vogině říká, že když ji postaví vedle svý Husqvarny 701, rozhodně nevypadá jako hračka. Spíš jako o trošku menší brácha. Ostatně mrkněte sami.

Voge Rally 300 vedle Husqwarny 701
Když postavíte Voge Rally 300 vedle Husqvarny 701, rozhodně to nevypadá jako trpaslík s obrem!

Milý překvapení zažil Milan i z hlediska pohodlí. Pochvaluje si, jak mu enduro od Voge sedí ergonomicky. A to je celkem čahoun. Takže pokud máte 187 cenťáků jako on, vzdálenosti stupačky–řídítka–sedátko budou prima i pro vás.

A co Milan říká na základní výbavu? „Je dobře, že má už z výroby aspoň základní padací rám. Taky kryty rukojetí jsou fajn. Jsou sice plastový, ale vydrží víc, než by člověk čekal. O tom se přesvědčujeme při každém tréninku. A nesmíme zapomínat ani na zadní nosič, ten je fakt praktický.“

V Enduroškole oceňují taky příznivý ceny náhradních dílů: „Kdyby se při půjčování něco rozbilo, oprava by nestála ranec. Momentálně máme na Rally najeto okolo 3000 kilometrů a zatím naštěstí měníme pouze olej a filtry, což je otázka pár minut.”

Po drobnejch úpravách je limitem jen výkon

Milan je známej tím, že si motorky vylepšuje. Co poladil na Vogině? Plastovej kryt motoru vyměnil za hliníkovej. Pořídil taky držáky kufrů, aby ochránil zadek motorky před případným pádem. Obě úpravy dělal hlavně kvůli tomu, že mašinu půjčuje v Enduroškole. Kdyby se na Rally 300 jezdilo jen po polňačkách nebo na silnici, nebylo by tohle ladění potřeba.

Něco podobnýho platí i vo úpravách podvozku. „Motorky si u nás půjčují i zákazníci, co mají sto kilo. Na ně by byl původní podvozek měkkej. Proto jsem dopředu namontoval progresivní pružiny a dozadu dal plně stavitelný tlumič TFX Suspension,“ vysvětluje Milan.

20241109_130222
Majitel Enduroškoly vysvětluje klientovi, co, jak a proč na Vogině upravil.

A protože je fakt hračička, lehce změnil i převodovej poměr. „Ten originální je hodně do síly. Komfortní rychlost se pohybovala kolem 95 km/h. Výměnou zadní rozety jsme komfort zvedli na 110. Teď jsou přesuny po silnici mnohem příjemnější. A navíc se nemusí tolik řadit,“ prozrazuje Milan.

Rally 300 skvěle posloužila i při rajzování po Rumunsku. „Asfaltky, šotolina, středně těžký terén – všechno úplně na pohodu. Jen jsme motorku obuli na špuntový gumy, aby měl klient jistější jízdu v bahně. Po úpravách, který jsme udělali v dílně, je jediným omezením týhle mašiny její výkon. Jinak žádný limity při našem ježdění a cestování nemá,“ pochvaluje si šéf Enduroškoly.

300rum
V Rumunský divočině Voge 300 Rally obstálo k plný spokojenosti klienta.

Voge Rally 300 pohledem mladýho jezdce z Enduroškoly

V Enduroškole se na tříkilu Voge momentálně prohání i 18letej Kuba. Co na tenhle stroj říká? „Líbí se mi, že je to už celkem velká motorka. Přitom je docela lehká. Taky koukám, že má malou spotřebu,“ hodnotí Voginu mladej motorkář. „I ten větrnej štít je dobrej. Hodil by se při výletech nebo cestách do školy v blbym počasí,“ dodává Kuba s tím, že zvažuje, že by si tuhle mašinu koupil.

20241109_125325crop
18letej Kuba válí na Voge 300 Rally během kurzu v Enduroškole.

Tomu dobře rozumí i Milan Holý. Říká, že Rally 300 je dobrej stroj hlavně pro dvě skupiny jezdců. Jednou z nich jsou právě čerství dospěláci s řidičákem A2, kteří v 18 s chutí přesedlají na silnější kubaturu. „Když je ti osmnáct, nemáš moc peněz, máš dvě možnosti: koupíš bazarovku a budeš trnout, co se zas podělá, nebo za stodeset tisíc koupíš novou motorku se zárukou,“ říká Milan.

A druhá skupina? „Rally 300 se hodí i jako druhej stroj k drahýmu cestovnímu enduru, který fakt nechceš hodit ze stráně. Na odpolední vyblbnutí ideál,“ glosuje majitel Enduroškoly fakt, že Voge Rally 300 rozhodně není motorka jen pro mladý.

Padla ti Voge Rally 300 do oka? Přijeď si ji vyzkoušet do našeho benešovskýho doupěte nebo k našim parťákům!